Kodeks etyki pracowników

Kodeks etyki pracowników Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Koniakowie

Kodeks etyki pracowników Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Koniakowie

 

 

 

Pracownik obowiązany jest czas pracy w pełni wykorzystać na pracę zawodową.

 

-             Do podstawowych obowiązków pracownika należy:

a) rzetelne i efektywne wykonywanie zadań związanych z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami placówki,

b) dbać o dobro placówki i jej mienie;

c) przestrzegać ustalonego czasu pracy i porządku,

d) dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych, jeżeli nie są

one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę,

e) kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny,

f) dbać o kształtowanie u uczniów poczucia własnej tożsamości, poszanowania  dla  polskiego    dziedzictwa  kulturowego,  przy  jednoczesnym

otwarciu się na wartości innych kultur Europy i świata,

g) przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,

a także przepisów przeciwpożarowych,

h) okazywać pomoc oraz koleżeński stosunek do współpracowników,

a w szczególności do pracowników nowozatrudnionych,

i) przestrzegać tajemnicy państwowej i służbowej.

 

Za uniwersalne zasady powszechnie stosowane w służbie publicznej przyjmujemy bezstronność, obiektywizm, praworządność, uczciwość, rzetelność, lojalność, przejrzystość, skuteczność i odpowiedzialność.

 

 

 

  1. Traktujemy pracę jako służbę publiczną i jesteśmy świadomi roli wysokiego poziomu etycznego niezbędnego w wykonywaniu zawodu pracownika samorządowego.
  2. Kierując się literą prawa i dobrem obywatela, staramy się podejmować działania jedynie legalne i etyczne.
  3. Jesteśmy bezstronni w wykonywaniu zadań i obowiązków, nie dopuszczamy do podejrzeń o związek między interesem publicznym i prywatnym, a także nie podejmujemy żadnych prac ani zajęć, które kolidują z obowiązkami służbowymi.
  4. W kontakcie z klientem nakładamy na siebie obowiązek uprzejmości, pamiętając, że wszyscy obywatele są równi i nie przyjmujemy żadnych zobowiązań ani korzyści.
  5. W rozpatrywaniu spraw nie kierujemy się emocjami, jesteśmy gotowi do przyjęcia krytyki, uznania swoich błędów i do naprawienia ich skutków.
  6. Szanujemy prawo obywateli do informacji, mając na względzie jawność działania administracji publicznej, dochowując przy tym tajemnicy ustawowo chronionej.
  7. Jesteśmy neutralni i nie manifestujemy publicznie pogiądów i sympatii politycznych, dbamy o jasność i przejrzystość własnych relacji z osobami pełniącymi funkcje polityczne.
  8. Obsługując klienta, odpowiadając na korespondencję i prowadząc rozmowy telefoniczne, staramy się być pomocni, udzielać odpowiedzi prostych, dokładnych i wyczerpujących.
  9. Dążymy do możliwie najbardziej profesjonalnego wykonywania obowiązków stale podnosząc posiadane kwalifikacje i rozwijając wiedzę zawodową.
  10. Dbamy o swój wizerunek a w szczególności: kulturę osobistą, estetykę miejsca pracy, ubiór stosowny do miejsca, w którym przebywamy.
  11. Dążymy do utrzymywania relacji służbowych opartych na współodpowiedzialności, współpracy i wzajemnym poszanowaniu.
  12. Jesteśmy świadomi, że urząd istnieje dla klientów i że reprezentujemy ten urząd również poza miejscem pracy.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 09 maja 2011 09:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Matuszny
Ilość wyświetleń: 1399
09 maja 2011 09:39 (Dariusz Matuszny) - Dodanie dokumentu.