Kodeks etyki pracowników Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Koniakowie
Pracownik obowiązany jest czas pracy w pełni wykorzystać na pracę zawodową.
- Do podstawowych obowiązków pracownika należy:
a) rzetelne i efektywne wykonywanie zadań związanych z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami placówki,
b) dbać o dobro placówki i jej mienie;
c) przestrzegać ustalonego czasu pracy i porządku,
d) dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych, jeżeli nie są
one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę,
e) kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny,
f) dbać o kształtowanie u uczniów poczucia własnej tożsamości, poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym
otwarciu się na wartości innych kultur Europy i świata,
g) przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
a także przepisów przeciwpożarowych,
h) okazywać pomoc oraz koleżeński stosunek do współpracowników,
a w szczególności do pracowników nowozatrudnionych,
i) przestrzegać tajemnicy państwowej i służbowej.
Za uniwersalne zasady powszechnie stosowane w służbie publicznej przyjmujemy bezstronność, obiektywizm, praworządność, uczciwość, rzetelność, lojalność, przejrzystość, skuteczność i odpowiedzialność.
- Traktujemy pracę jako służbę publiczną i jesteśmy świadomi roli wysokiego poziomu etycznego niezbędnego w wykonywaniu zawodu pracownika samorządowego.
- Kierując się literą prawa i dobrem obywatela, staramy się podejmować działania jedynie legalne i etyczne.
- Jesteśmy bezstronni w wykonywaniu zadań i obowiązków, nie dopuszczamy do podejrzeń o związek między interesem publicznym i prywatnym, a także nie podejmujemy żadnych prac ani zajęć, które kolidują z obowiązkami służbowymi.
- W kontakcie z klientem nakładamy na siebie obowiązek uprzejmości, pamiętając, że wszyscy obywatele są równi i nie przyjmujemy żadnych zobowiązań ani korzyści.
- W rozpatrywaniu spraw nie kierujemy się emocjami, jesteśmy gotowi do przyjęcia krytyki, uznania swoich błędów i do naprawienia ich skutków.
- Szanujemy prawo obywateli do informacji, mając na względzie jawność działania administracji publicznej, dochowując przy tym tajemnicy ustawowo chronionej.
- Jesteśmy neutralni i nie manifestujemy publicznie pogiądów i sympatii politycznych, dbamy o jasność i przejrzystość własnych relacji z osobami pełniącymi funkcje polityczne.
- Obsługując klienta, odpowiadając na korespondencję i prowadząc rozmowy telefoniczne, staramy się być pomocni, udzielać odpowiedzi prostych, dokładnych i wyczerpujących.
- Dążymy do możliwie najbardziej profesjonalnego wykonywania obowiązków stale podnosząc posiadane kwalifikacje i rozwijając wiedzę zawodową.
- Dbamy o swój wizerunek a w szczególności: kulturę osobistą, estetykę miejsca pracy, ubiór stosowny do miejsca, w którym przebywamy.
- Dążymy do utrzymywania relacji służbowych opartych na współodpowiedzialności, współpracy i wzajemnym poszanowaniu.
- Jesteśmy świadomi, że urząd istnieje dla klientów i że reprezentujemy ten urząd również poza miejscem pracy.